Te druk om te sporten en toch weer strak worden?

By  |  0 Comments

Heb je een druk bestaan en te weinig tijd om te trainen?

 

Té weinig tijd en toch strakker worden?

Veel mensen zullen dit herkennen. Je hebt elke dag een vol programma, je bent de hele dag druk bezig en het komt er gewoon niet van om een half uurtje of 3 kwartier te trainen. Toch wil je écht heel graag weer in shape komen en dat lekkere fitte en energieke gevoel weer ervaren. Wat is het geheim? Maak de drempel om je workouts te doen zo laag mogelijk.

 

Wat moet je doen?

Eigenlijk heel simpel, kies een aantal oefeningen die voor jou belangrijk zijn en bepaal per oefening het totaal aantal herhalingen dat je wilt doen. Wees reëel met het aantal herhalingen per oefening maar probeer jezelf ook uit te dagen.  Maak een lijstje van oefening + aantal reps en leg het in je blikveld of zet het in je telefoon met een reminder, zodat je de hele dag door even herinnerd wordt om verder te gaan waar je gebleven was. Belangrijk is om de herhalingen evenwichtig te verdelen over de hele dag zodat je juist niet alles op het laatst hoeft te doen.

 

Set your goals

Verdeel je oefeningen in voor jou haalbare, korte stukken en verdeel ze over de dag. Maar zorg er voor dat je bij elke oefening van te voren de hoeveelheid herhalingen hebt vastgesteld. Op welk moment en hoeveel je van elke oefening je doet bepaal je helemaal zelf. Belangrijk is wel dat je er ook écht voor gaat om het aantal te halen dat je aan het begin van de dag had vastgesteld.

 

Hoe ziet jou lijstje eruit?

Er is natuurlijk van alles dat je kunt kiezen. Hier een paar suggesties op een rij plus de verdeling over de dag. Het hoeft echt niet precies op deze manier. Maak gewoon een begin en kijk hoe ver je komt en wat voor jou het beste werkt. Kies iets wat je leuk vind en bij je past en voer het uit zoals jij dat prettig vind.

 

Bijvoorbeeld zo:

Push ups: totaal 50 (5 x 10 herhalingen verdeeld over de hele dag) Noteer bv: 10,10,10,10,10

Lunges: totaal 50 (5 x10 herhalingen verdeeld over de hele dag)

Burpees: totaal 50 (5 x 10 herhalingen verdeeld over de hele dag)

Squats: totaal 200 (10 x 20 herhalingen verdeeld over de hele dag)

Leg raises: totaal 150 (10 x 15 herhalingen verdeeld over de hele dag)

 

Bijna moeiteloos sterker, fitter én strakker

Kortom, te druk om te sporten? Ondanks jouw dagelijkse drukke programma vind je zo toch de tijd om je oefeningen te doen. En op het moment dat je het een normaal onderdeel van je dagelijkse bezigheden is geworden zul je verbaasd staan hoeveel honderden oefeningen je bijna moeiteloos per week hebt gedaan. Je wordt sterker, fitter en strakker! Probeer het eens het is echt de moeite waard!

 


 

Bron: Fitbeauty.nl

 

Real Healthy redactie

Je goed voelen, bewegen én in balans zijn. Dat is pas écht gezond! Wij verzamelen voor jou de informatie om dat ook écht te zijn.

Geef antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *