Succesvol afvallen doe je zo

By  |  0 Comments

Succesvol afvallen

 

Het is echt zonde dat zoveel vrouwen zichzelf door een hel slepen met een dieet waarbij je veel te weinig binnen krijgt. Je denkt dan alleen nog maar aan eten en in 9 van de 10 gevallen ben je een jaar na het dieet zwaarder dan voordat je met het dieet begon!

Te veel vrouwen willen de ‘makkelijke’ oplossing en doen alles om te voorkomen dat ze moeten sporten om vet te verbranden. Terwijl ze wel succesvol willen afvallen. Het is echt véél makkelijker om 3 keer per week een uurtje te sporten en de onderstaande 3 onderdelen van succesvol vet verbranden op te volgen, dan je puur te focussen op voedsel.

 

Tips voor vetverbranding!

In principe is vet verbranden het doel van iedereen die wil afvallen of op een dieet is. Helaas denken velen dat ze kilo’s willen verliezen. Er is dus een essentieel verschil tussen afvallen (qua kilo’s) en afslanken (qua maten). En dáár nemen ook de meesten van ons de verkeerde afslag: vet verbranden doe je niet door alleen maar te diëten! Sterker nog: een streng caloriebeperkend dieet heeft vaak een averechts effect als het aankomt op een slanker lichaam.

 

1. Volg een stabiel eetpatroon

Een gemiddelde vrouw heeft ongeveer 1.900 tot 2.000 kilocalorieën per dag nodig. En dat geldt des te meer als je lichamelijk actief bent.

Zorg ervoor dat je nooit 350 kilocalorieën onder de dagelijkse aantal inneemt dan je per dag nodig hebt. Stel je hebt 2.000 calorieën per dag nodig, zorg dan dat je altijd minimaal 2.000-350 =1.650 calorieën per dag inneemt. Zit je daaronder dan remt je lichaam de stofwisseling omdat er te weinig energie binnenkomt. Ook de vetverbranding komt dan niet op gang. Gewichtsverlies komt dan voor meer dan 65% uit vocht en spieren en niet uit vet! Je moet dus een gezond & weldoordacht dieet volgen waarbij je nooit minder dan 1.650 kilocalorieën per dag tot je neemt!

 

2. Cardio training

Cardio training houdt in dat je op 55 tot 65% van je maximale hartslag traint. Een goed apparaat om dit te doen is de crosstrainer! Als je nog net normaal kunt praten tijdens de oefeningen, zonder buiten adem te raken, dan zit je ongeveer op de goede hartslag. Je moet het ook minimaal 20 minuten volhouden, want dan begint de doorsnee persoon pas écht goed vet te verbranden. Drie keer per week 30 minuten ‘crosstrainen’ is een goed begin!

 

3. Spierversterkende training

Krachttraining is het onderdeel dat meestal overgeslagen wordt door vrouwen, maar spierversterkende oefeningen zijn minstens zo belangrijk voor vet verbranding. Vrouwen zeggen vaak: “Ik wil helemaal geen sterkere en grotere spieren!” maar zien dan 2 belangrijke zaken over het hoofd:

  • spieren verbruiken veel calorieën, zelfs in rust (bijvoorbeeld als je stilzit of slaapt)! Dus hoe meer spieren je hebt, des te hoger je stofwisseling en des te meer je kunt eten zonder aan te komen. De tijd dat het kijken naar een gebakje jou al dik maakt is dan voorbij.
  • spieren zorgen voor het fenomeen ‘een strak lichaam’!

 

Grootste spiergroepen eerst

Om écht vet te kunnen verbranden en dus succesvol af te vallen, heb je meer spiermassa nodig. De beste manier om dit te bereiken is om vooral de grootste spiergroepen eerst te doen. De grootste spieren zijn je (boven)beenspieren, borstspieren en rugspieren.

Als je niet alle apparaten in een sportschool wilt gebruiken, kun je het beste die spiergroepen trainen. Dit heeft veel meer nut dan je specifiek en continu te focussen op bijvoorbeeld je buikspieren, armspieren of bilspieren. Je lichaam werkt in dit geval mee, want het wil de spiermassa graag gelijkmatig verdelen over je hele lichaam! Het menselijk lichaam zoekt namelijk altijd naar een zekere stabiliteit.

 


 

Bron: Salusi

 

Geef antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *