Snel afvallen rond je buik?

Snel afvallen rond je buik doe je zo!

 

Er zijn 3 simpele basisprincipes die je helpen om een slankere buik te krijgen:

  1. vetverbranding
  2. goede voeding en
  3. krachttraining

Het gebied rond je buik is voor de meeste mensen die af willen vallen de grootste uitdaging. Want vet rond het buikgebied komt er het snelste aan en gaat er het moeilijkst weer af!

 

Kennis en motivatie

Maar natuurlijk wil iedereen het liefste een slankere buik. Is daar wat aan te doen? Jazeker! Maar er zijn wel een paar dingen voor nodig. Allereerst kennis en bewustwording over voeding en beweging. Je kunt je wel helemaal op buikspieroefeningen storten maar dat zal je niet direct helpen om het vet rondom je buik te verminderen. Daarnaast is het erg belangrijk dat je goed gemotiveerd bent en er ook écht voor wil gaan. En last but not least is het van belang dat je de discipline hebt om dat resultaat dat je voor ogen hebt te behalen.

 

Meer verbranding

Alleen op bepaalde plekken vet verbranden is niet mogelijk. Vetverbranding gaat heel gelijkmatig over je hele lichaam. Cardiotraining is hiervoor het meest geschikt. Je hart moet harder werken, je spieren en longen worden extra geprikkeld zodat je meer gaat zweten en over je hele lijf vet gaat verbranden. Hardlopen, skaten, fietsen maar ook wandelen en zwemmen zijn perfecte cardio activiteiten om gewicht te verliezen.

 

De juiste voeding

Als je graag wil afvallen en dat buikvet kwijt wilt raken, dan gaat het altijd om de combinatie van dingen die je moet doen. Kennis over goede voeding is daarbij natuurlijk heel belangrijk. Ook hier is het weer de kunst om niet door te slaan, maar de juiste balans te vinden. Het leven is meer dan alleen maar afvallen. En eten moet wel leuk blijven.

 

Specifieke training voor je buik

Als je zover bent dat je regelmatige cardio oefeningen doet en bewust bent van wat en wanneer je eet, dan helpt specifieke krachttraining om het hardnekkige vet rond je buik snel te verminderen. Ook hier geldt natuurlijk dat je rustig moet opbouwen en goed blijft luisteren naar hoe jouw lichaam reageert op intensieve training. Kijk in de bovenstaande video voor een effectieve workout van je buikspieren.

 

Veel succes en het gaat je lukken!

 


 

Bron: Salusi

 

Door Real Healthy redactie

Je goed voelen, bewegen én in balans zijn. Dat is pas écht gezond! Wij verzamelen voor jou de informatie om dat ook écht te zijn.