Perfecte massage tool: foam roller

Weer fit, energiek en lenig

De foam roller is een perfecte massage tool die je heel makkelijk zelf kan gebruiken om pijnlijke en vermoeide plekken in je lijf te behandelen. Als je intensief sport en beweegt dan wordt er veel van je spieren en gewrichten gevraagd. Foam rollen is een perfecte manier om je lijf te onderhouden en je fit en lenig te voelen.

Sneller herstel

Door druk uit te oefenen met een foam roller kun je knopen en verklevingen in je spieren langzaam losmaken waardoor je lichaam weer in staat is om de bloedtoevoer te optimaliseren naar deze plekken en er dus weer voldoende zuurstof en voedingsstoffen naar de spieren getransporteerd kan worden. Hierdoor voel je al snel verlichting van de pijn en herstel je veel sneller.

Tips voor optimaal resultaat van de foamroller

 

1. Niet direct op de pijnlijke plek rollen

Probeer directe druk op de pijnlijke plek te vermijden maar begin juist rondom de pijnlijke plek met de massage te gerbuiken. Hierdoor help je je spieren om te ontspannen en zich te herstellen.

2. Doe het langzaam

Neem de tijd en rust om de pijnlijke plekken te masseren. Door goed te voelen waar de pijn zit en met langzame, gecontroleerde bewegingen de plek aan te pakken behaal je het beste resultaat.

3. Minimaal 2 keer per week zo’n 10 minuten

Door elke week minstens 2 keer te masseren helpt je echt te ontspannen en de stress uit je lijf te halen, zorgt het voor een betere houding en helpt het om blessures te voorkomen. Je voelt je veel fitter en je lijf voelt soepel aan.

4. Mediteer tijdens het foamrollen

Probeer eens te mediteren tijdens je foam roll massage. Het is een hele goeie manier om om stress uit je lijf te halen door zowel lichamelijk én geestelijk te ontspannen. Het helpt je om moeilijk bereikbare plekken zoals schouders en heupen te masseren. Het kan direct ook dienen als een mentale oefening; focus je op het écht ontspannen van je lijf, laat alle gedachten voorbij vliegen en voel alle vezels in je spieren ontspannen, wees bewust van je ademhaling en laat zo alle spanning uit je lichaam én hoofd wegglijden.


Bron: Mindbodygreen

 

Wil je vanaf nu altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws en de beste relatie en lifestyle tips? Schrijf je dan ook in voor de maandelijkse Real Healthy nieuwsbrief!

 

Door Real Healthy redactie

Je goed voelen, bewegen én in balans zijn. Dat is pas écht gezond! Wij verzamelen voor jou de informatie om dat ook écht te zijn.