Happy Life checklist

By  |  0 Comments

We willen zoveel mogelijk blij en positief in het leven staan. Genieten is het devies. Maar waarom voelen we ons dan toch, zonder reden, wel eens ongelukkig. Wij hebben voor jou een Happy Life checklist gemaakt. Vermijd deze 11 valkuilen en het leven ziet er een stuk zonniger uit!

 

1. Maak je geen zorgen over dingen die je niet kan veranderen

Niemand is zorgeloos, maar veel van die zorgen gaan over dingen die we zelf echt niet in de hand hebben. En dus is het nutteloos om jezelf hiermee gek te maken. Geen ‘wat als’ ‘had ik maar’-gedachten; kun je het veranderen? Nee? Let it go!

 

2. Geef niet op als het moeilijk wordt

Als je niet zo heel lekker in je vel zit, heb je de neiging snel op te geven. En wanneer je opgeeft, stel je jezelf weer teleur; de cirkel is weer rond. Geef dus alles! En wanneer dát niet genoeg is, heb je er in ieder geval alles aan gedaan.

 

3. Blijf in beweging

Zowel geestelijk als lichamelijk is sporten super belangrijk. Je krijgt er niet alleen meer energie door, ook je zelfvertrouwen groeit. Wat eerst onmogelijk lijkt, wordt door regelmatig te trainen steeds realistischer en dat geeft je zelfvertrouwen een boost. En dan hebben we het nog niet eens over je humeur gehad: ook dat wordt een stuk beter door – jawel! – beweging.

 

Happychecklist5

 

4. Eet gezond

Een cliché, maar daarom niet minder waar. Wie zich niet lekker voelt, heeft al snel de neiging naar ongezond eten te grijpen. Broodjes kroket, snoep, of een lekkere reep melkchocolade willen we. Dit soort voedsel heet niet voor niets troostvoer. Het is even lekker maar op de lange termijn heb je er niks aan en voel je er alleen maar slechter door. Hetzelfde geldt voor gezond eten. Het is misschien even wennen maar uiteindelijk voel je je er alleen maar beter door. Zondigen mag best, maar doe het dan wel bewust.

 

5. Slaap voldoende

We weten best dat voldoende nachtrust belangrijk is, maar we zien het nog veel te vaak als een overbodige luxe, want waarom zouden we onze kostbare tijd in bed besteden als we nog zoveel te doen hebben? Slaaptekort is ongezond en beïnvloedt heel je dag of zelfs week. Van goed slapen word je daarentegen vrolijker, fitter en ook nog mooier. Op tijd naar bed dus vanavond!

 

6. Maak je niet druk om wat anderen denken

Het is onmogelijk om iedereen altijd maar blij te maken, dus wees vooral lief voor jezelf en probeer ook zoveel mogelijk jezelf te zijn.

 

7. Focus niet alleen op jezelf

Voor jezelf zorgen is belangrijk, maar ongelukkige mensen denken vaak alleen nog maar aan zichzelf en hun eigen problemen. Terwijl je even op iemand anders focussen en lief zijn voor anderen ook heel goed voor jezelf is.

 

8. Haal anderen niet continu naar beneden

Roddelen doen we allemaal wel eens, maar pas op dat dat niet gaat overheersen. Niet altijd alles hoeft gezegd te worden en je gaat jezelf niet beter voelen door een ander naar beneden te halen.

Happychecklist2

 

9. Probeer te vergeven

Wanneer je boos bent op iemand omdat hij je iets heeft misdaan verkeer je dag in, dag uit in een negatieve staat. Je ‘vergiftigt’ je eigen denken met negatieve gedachten. Dit nare gevoel is iets wat alleen jij voelt. Degene die je iets heeft aangedaan heeft er geen last van. Hij kan gewoon verder met zijn leven.

Wanneer je vergeeft laat je alle negatieve energie rondom een vervelende gebeurtenis varen. Je realiseert je dan dat alles wat gebeurd is niet meer teruggedraaid kan worden. Maar, vergeven is zeker niet jezelf van de dommen houden!

 

10. Werk niet te veel

Iedereen verdient een rustdag! Een break, een moment voor jezelf, helemaal los van werk. Je bent niet je werk.

 

11. Verwen jezelf ook af en toe

Koop die schoenen, boek die vakantie of gun jezelf die dag vrij. Je kunt jezelf zo blij maken met verwennerijen! Zo nu en dan is daar echt niks mis mee.

 

Wil je vanaf nu altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws en de beste sport en gezondheids tips? Schrijf je dan ook in voor de maandelijkse Real Healthy nieuwsbrief!

 

 

 

Real Healthy redactie

Je goed voelen, bewegen én in balans zijn. Dat is pas écht gezond! Wij verzamelen voor jou de informatie om dat ook écht te zijn.

Geef antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *