Gezonde salade van gegrilde groente

Gezonde salade: heerlijk en snel

Deze gezonde salade van gegrilde groente met een sesamdressing is niet alleen makkelijk te maken, maar ook nog eens SUPER gezond!

 

Groente – Salade van gegrilde groenten met sesamdressing

Aantal personen: 2
Bereidingstijd: 25 min
Menugang: hoofdgerecht

 

Ingrediënten

– 1 Shanghai paksoi, in lengte gehalveerd
– 1 rode ui, in smalle parten
– 1 gele paprika, in grove stukken
– 1 theelepel vijf kruidenpoeder (Chinees)
– 5 eetlepels wokolie (flesje a 500 ml)
– 2 eetlepels sesamzaad
– 1 theelepel sesamolie
– 1 teentje knoflook, geperst
– 1 eetlepel vloeibare honing
– 1 eetlepel witte-wijnazijn

 

Materialen
– grillpan

 

Bereidingswijze

Paksoi helften in pan met ruim kokend water 2 min. koken. In vergiet laten uitlekken en dan droog deppen. In schaal paksoi, ui en paprika omscheppen met vijfkruidenpoeder en helft van wokolie. Sesamzaad in droge grillpan lichtbruin roosteren en op bord laten afkoelen. In kom rest van wokolie tot dressing roeren met sesamolie, knoflook, honing en azijn. Sesamzaad erdoor mengen en dressing op smaak brengen met zout en peper. Grillpan gloeiend heet laten worden. Groentemix 3-4 min. grillen tot groenten beetgaar zijn en licht kleuren. Groenten over twee borden verdelen en dressing erover druppelen.

 


 

 

Door Real Healthy redactie

Je goed voelen, bewegen én in balans zijn. Dat is pas écht gezond! Wij verzamelen voor jou de informatie om dat ook écht te zijn.