Gezond ontbijt rijk aan proteïne en gezonde vetten

Gezond ontbijt : omelet met Hüttenkäse, Appel en Avocado

Wat is er nu lekkerder dan opstaan met een echt voedzaam en gezond ontbijt? Het helpt je de dag écht goed te starten. Het geeft je een voldaan gevoel en zorgt ervoor dat je minder snel naar een snack grijpt na je ontbijt, omdat de rijke voeding je lichaam een voldaan gevoel geeft. Gezond ontbijten is veel eenvoudiger dan je denkt.

Gezond en lekker

Voor een gezond ontbijt of zelfs ook voor de lunch is dit een heel makkelijk en snel recept dat ook nog eens super gezond is én vooral niet zwaar op de maag! Een omelet dat rijk is aan proteïne door de hüttenkäse en het barst van de goede gezonde vetten door de avocado. Bovendien wordt de smaak heel fris met de appel die er in zit en als je lekkere kruiden gebruikt zoals platte peterselie, koriander of verse tijm, krijgt het ook een mediterraan smaakje, dat net die extra kick geeft.

Al met al een absolute aanrader om als echt gezond ontbijt uit te proberen. En varieer ook eens met de ingrediënten. Je kan eindeloos experimenteren, zolang je maar goede verse producten gebruikt!

Ingrediënten

1 ei
2 el water
snufje zout
groene kruiden
1/4 appel
2 el hüttenkäse
1/4 avocado
kokosolie

Recept

Het ei luchtig kloppen in een kom met 2 el water, zout en kruiden. Verwarm in een koekenpan de kokosolie en bak hierin de omelet aan twee kanten gaar. Snij de appel (met schil) in kleine blokjes, doe dit ook met de avocado. Meng de appel en avocado met de hüttenkäse. Leg de omelet op een bord en vul met het hüttenkäse mengsel. Rol op en snijd in twee stukken.

 

 

 

Door Real Healthy redactie

Je goed voelen, bewegen én in balans zijn. Dat is pas écht gezond! Wij verzamelen voor jou de informatie om dat ook écht te zijn.