Gewicht verliezen? Dit maakt het leven makkelijker

By  |  0 Comments

Gewicht verliezen wordt makkelijker met deze simpele tips

 

Laten we eerlijk zijn alleen, maar diëten is niet het antwoord op structureel gewichtsverlies. Het is de combinatie van regelmatig bewegen, bewust met je eten omgaan en (geestelijk) in balans zijn, wat helpt om voldoende gewicht te verliezen. Maar als je begint met je eetpatroon te veranderen en deze simpele suggesties toepast dan zal je verbaast kunnen staan dat je met minder pijn en moeite jouw doel al kunt bereiken.

 

Eet vaker

Je wilt gewicht verliezen en beter letten op je voeding. Als je bezig bent om jouw eetpatroon te veranderen dan is een plotseling opspelend out-of-control hongergevoel het grootste gevaar om weer terug te vallen in je oude gewoontes. Als je te lang niet eet doordat je maaltijden overslaat dan schiet je bloedsuiker omlaag en ben je geneigd om het eerste dat binnen handbereik ligt naar binnen te werken. Vaak zijn dat niet de meest gezonde snacks. In plaats van een maaltijd over te slaan en jezelf uit te hongeren kun je beter elke 3 a 4 uur iets eten. Dit houdt je bloedsuiker op pijl en maakt de kans dat daardoor het plotselinge honger gevoel opkomt een stuk kleiner.

 

Trakteer jezelf

De Universiteit van Maastricht heeft onderzocht dat als je vindt dat je bepaalde voeding absoluut niet mag eten omdat dat niet past in jouw nieuwe eetpatroon, je vanzelf je hier nog veel meer toe aangetrokken voelt.  Juist door jezelf af en toe toe te staan om iets “ongezonds” te eten, zul je merken dat je er minder gefocust op bent en het makkelijker wordt om het verlangen ernaar te verminderen. Als je nooit meer koekjes zou mogen eten dan zou je er waarschijnlijk alleen maar aan blijven denken. Dus gun jezelf af en toe een beloning dat maakt het leven makkelijker en aangenamer, want het zal je waarschijnlijk helpen om je doel, namelijk gewicht verliezen, te bereiken

 

Geniet van wat je eet

Als je eet neem er dan zoveel mogelijk de tijd voor. Concentreer je op wat je eet op dat moment en laat je niet afleiden door je telefoon of laptop,die bijna altijd binnen handbereik is. Geniet van wat je eet en probeer dat zo rustig mogelijk te doen, want je zult dan ook eerder merken wanneer je genoeg hebt gehad. Dus doe jezelf een plezier en eet met smaak en aandacht. Dat helpt om gewicht verliezen leuker te maken.

 

Ga lekker lang slapen

Een van de belangrijkste oorzaken van gewichtstoename is een structureel gebrek aan slaap. Niet iedereen heeft evenveel slaap nodig maar om op een goede manier gewicht te verliezen heb je idealiter 7-8 uur slaap nodig. Mensen met te weinig slaap hebben een hogere concentratie van het honger hormoon Grehline en veel minder concentraties van het Leptin hormoon (zorgt voor een vol gevoel in je maag) in hun lichaam. Voldoende slaap maakt je niet alleen mooier maar helpt je ook om slanker te worden.

 


 

Bron: Sparkpeople

 

Geef antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *