Hoe raak ik gewicht kwijt

Gewicht kwijtraken, wat moet ik daar voor doen?

Stel, je wilt graag wat aan je gewicht doen. Hoeveel je precies moet bewegen om de extra calorieën eraf te werken hangt af van wat je gegeten hebt, welke sport of workouts je doet én de intensiteit waarmee je dat doet. Natuurlijk is het ook per persoon verschillend hoeveel calorieën je verbrandt. Hoe zwaarder iemand is des te meer calorieën zal hij of zij verbranden. Kortom hoe zwaarder je bent des te sneller je ook in het begin zult afvallen. Dit proces gaat steeds minder snel omdat je naar verwachting steeds lichter zult worden. Gewicht kwijtraken gaat over bewust worden van wat eten met je lijf doet en dit inzicht ook toepassen in je dagelijkse leven.

 

Hieronder volgen een aantal voorbeelden van lekkernijen en de inspanning die een gemiddeld persoon hiervoor moet leveren.

  • Chocolade eitje: 5-7 minuten flink doorfietsen
  • Snee Paasstol met spijs: 20-25 minuten dansen
  • Gekookt ei: 5-10 minuten zwemmen
  • Croissant: 35-40 minuten het huishouden doen
  • Bagel met zalm: 45-50 minuten flink doorwandelen
  • 3 stukjes gourmetvlees: 15-20 minuten aerobics

 

Zo zie je hoe belangrijk het is om bewust keuzes te maken, óf deze week flink aan de slag de te gaan om de extra calorieën er snel weer vanaf te werken! Succes!

 


 

Bron: Gezondlevenblog

 

Door Real Healthy redactie

Je goed voelen, bewegen én in balans zijn. Dat is pas écht gezond! Wij verzamelen voor jou de informatie om dat ook écht te zijn.