Buikspieren trainen: snel mooie en sterke buikspieren

By  |  0 Comments

Plattere buik, betere houding en meer energie!

Het is heerlijk om weer lekker in je vel te zitten en natuurlijk moet je daar wel wat voor doen. Wil je écht wat aan je buikspieren doen dan volgt hier nog even kort op een rij waarom dat zo goed voor je is. Want werken aan je “core”, zoals alle oefeningen rond de spiergroepen rondom je middel ook wel genoemd worden, levert je heel veel op.

 

Buikspieren trainen, creëer jouw eigen powercentrum

Door het regelmatig doen van goede buikspieroefeningen krijg je, in combinatie met de juiste voeding, een mooie platte buik. Maar dat niet alleen want sterke buikspieren (en rugspieren) zijn eigenlijk een soort powercentrum van je lichaam. Als de spieren van je core verzwakken dan heeft dat direct gevolg voor de rest van je lijf. Je hele houding verandert, je gaat meer gebogen lopen, je schouders zakken wat naar voren en je buik gaat automatish meer hangen.

 

Kijk eens in de spiegel, meteen 3 cm slanker

Ga voor de spiegel staan, ga ontspannen staan in de houding die je gewoonlijk hebt, span je buikspieren aan, maak je rug recht en trek langzaam je schouders naar achteren. Het verschil kun je, als het goed is heel duidelijk zien. Je voelt dat je hele houding beter is en dat je minder druk op je rug en nek hebt en tegelijkertijd heb je ook een veel actievere en energiekere uitstraling. En last but not least, je lijkt wel 2 maten slanker.

Ter compensatie van slappe buikspieren moeten je rugspieren harder werken met als gevolg vaak lage rugpijn die enorm hinderlijk kunnen zijn. door de juiste buikspieroefeningen te doen verbetert jouw lichaams houding en daardoor ook de druk op rug en schouders waardoor je minder snel rugpijn en zelfs  hoofdpijn als gevolg van een verkeerde houding zult krijgen. Probeer ook eens gedurende de dag bewust te zijn van je houding en span je buikspieren aan en je merkt dat je houding vanzelf beter wordt.

 

Hou vol en dan komt het resultaat snel!

Sterke en goed getrainde buik- en rugspieren maken je niet alleen mooier maar ook sterker en soepeler. Bouw je training langzaam op, zorg voor voldoende tijd tussen je workouts, let goed op je voeding en hou vol. Je zult echt merken dat het effect heeft en sneller dan je misschien wel denkt.

Doe jezelf een groot plezier en ga je buikspieren trainen met bijvoorbeeld met deze pittige workoutvideo van Personal Trainer Christine Curry. Bekijk de video bovenaan het artikel.

 


 

Bron: YouTube/ Gymra

 

Geef antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *