beweeg je genoeg?

Bewegen levert je heel veel op, beweeg jij vaak genoeg om gezond te blijven?

Het is een wetenschappelijk feit dat bewegen heel erg goed voor je is. Mensen die voldoende bewegen voelen zich beter en hebben minder last van psychische problemen. Ook lopen zij veel minder kans op bijvoorbeeld hartziekten, vaatziekten en diabetes. De basis om zo lang mogelijk gezond te blijven kun je nu leggen. Een goede conditie vermindert jouw klachten gegarandeerd. Natuurlijk is gezond eten hierbij van groot belang om je fit en energiek te blijven voelen.

Voldoe jij aan de nationale beweeg norm?

Om te zien of je voldoende beweging hebt is er een nationale norm vastgesteld voor diverse doelgroepen. Hoeveel moet iemand bewegen om een goede gezondheid te houden? Grofweg komt het hier op neer;

voor kinderen en jongeren tot 18 jaar dagelijks 1 uur;
voor mensen met overgewicht minimaal 1 uur per dag;
voor volwassenen van 18 jaar en ouder minimaal 5 dagen per week een half uur.

Gewoon beginnen en volhouden kan best lastig zijn

Klink simpel, maar het is vaak ook lastig om vol te houden, dat weten we allemaal uit ervaring. Het begint allemaal bij bewustwording. Beweeg ik genoeg? Eet ik gezond genoeg? Slaap ik voldoende of heb ik teveel aan mijn hoofd en is stress gewoon geworden? De kunst is om bewegen (maar ook gezond eten en voldoende rust) een onderdeel van jouw dagelijkse routine te maken. Bouw het langzaam op, kies een activiteit die je leuk vind en die makkelijk te doen is. Wees je bewust van de enorme voordelen van sporten en bewegen want het levert je vrijwel direct resultaat op doordat je beter gaat slapen, minder gaat piekeren ongewenste kilo’s kwijt raakt en beter in je vel komt te zitten.

Kijk bijvoorbeeld eens op de leuke blog van powerpraat voor meer informatie en inspiratie

 

Door Real Healthy redactie

Je goed voelen, bewegen én in balans zijn. Dat is pas écht gezond! Wij verzamelen voor jou de informatie om dat ook écht te zijn.