6 fitness oefeningen zonder gewichten

By  |  0 Comments

fitness oefeningen zonder gewichten voor mensen met weinig tijd

 

Deze 6 fitness oefeningen zonder gewichten is de perfecte workout voor mensen met weinig tijd en geen abonnement op de sportschool. En heb je wel een abonnement op de sportschool? Direct opzeggen! Want vanaf nu kan je het ook gewoon thuis. Zonder gewichten, zonder apparaten. Gewoon met je eigen lichaamsgewicht en met een paar stoelen. Zo makkelijk kan het zijn als je weinig tijd hebt.

 

Oefening 1: prisoner squat met rotatie

Ga met je voeten, op schouderbreedte, uit elkaar staan en doe je handen achter je hoofd. Hou je onderrug in de natuurlijke positie vast en doe een squat naar beneden. Zak zo ver mogelijk naar beneden zonder je onderrug uit positie te halen (1) en beweeg dan weer naar boven, terwijl je 90 graden naar rechts of naar links draait (2). Maak weer een squat naar beneden en kom weer terug naar boven terwijl je naar de tegenovergestelde richting draait (3). 

Aantal herhalingen: 10 naar iedere kant

 

Prisoner squat

 

Oefening 2: reverse crunch

Ga op de grond liggen met je armen langs je zij en je handpalmen omhoog wijzend. Maak met je heupen en je knieën een hoek van 90 graden. Trek je buikspieren aan en duw je heupen van de grond af naar je toe. Probeer even vast te houden en ga weer terug naar de begin positie.

Aantal herhalingen: 15

 

Reverse crunch

 

Oefening 3: staggered pushup

Plaats jezelf in de pushup positie met de ene hand iets naar voren en de andere hand iets naar achteren (1). Beweeg je lichaam nu naar beneden (2) en breng weer terug naar de begin positie. Nadat je het aantal herhalingen hebt gedaan dat je moet doen, verander je je handen van positie en doe je opnieuw het aantal herhalingen dat je moet doen (3).

Aantal herhalingen: 10 per positie

 

Staggered pushup

 

Oefening 4: mountain climber

Plaats jezelf in de normale pushup positie en trek één knie omhoog richting je borst. Maak nu een explosieve beweging met je been naar achteren, terwijl je je andere been naar je borst haalt. Herhaal dit in hoog tempo tot je het aantal herhalingen hebt gedaan.

Aantal herhalingen: 10 aan iedere kant

 

mountain climbing

 

Oefening 5: stoel pushups

Plaats twee stoelen voor je met daartussen ruimte. Plaats je handen op de stoelen, zodat je handen ongeveer op schouderbreedte hebt. Beweeg je lichaam naar beneden tot je met je borst tussen de stoelen uitkomt. Druk jezelf dan weer op. 

Aantal herhalingen: 15 a 20

 

Stoel pushup

 

Oefening 6: Reverse pushup

Neem een pushup positie in en rust nu op je onderarmen op de vloer. De beweging is eigenlijk een pushup die andersom is. Hou je lichaam recht en in balans terwijl je omhoog beweegt. Beweeg weer terug naar de begin positie.

Aantal herhalingen: 15 a 20

 

Reverse pushup

 

 

Wil je vanaf nu altijd op de hoogte blijven van de beste workout tips? Schrijf je dan ook in voor de maandelijkse Real Healthy nieuwsbrief!

 

 

bron: Men’s Fitness

 

Geef antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *