5 tips voor een strakker lichaam

By  |  0 Comments

Tips voor een mooier en strakker lichaam

 

Meer spiermassa zorgt niet alleen voor een beter gevormd en strakker lichaam, maar ook voor extra vetverbranding. Hoe zorg je dat je lichaam op de juiste manier strakker wordt? Wij hebben 5 tips voor een strakker lichaam!

 

1. Maak het jezelf makkelijk

Waar ga je sporten? Eerst naar de sportschool, vervolgens omkleden en dan aan de slag? Voor je het weet ben je zo al weer een half uur verder. Het makkelijkst en snelst is natuurlijk om lekker thuis te trainen.

 

2. Gebruik je lichaam als instrument

Om te beginnen heb je niet zoveel nodig. Maak vooral gebruik van je lichaam als instrument, want jou lichaamsgewicht kun je heel goed gebruiken om te trainen. Apparaten en gewichten werken natuurlijk ook prima, maar als je een goede start wilt maken begin dan zo simpel mogelijk.

 

3. Check je minimale caloriebehoefte

Wil je meer spiermassa opbouwen voor een strakker lichaam, zorg dan dat je voldoende voeding tot je neemt. Hoeveel calorieën je minimaal per dag nodig hebt om goed te functioneren verschilt per persoon. Geslacht, leeftijd, lengte en je gewicht hebben allemaal invloed op je dagelijkse caloriebehoefte. Ben je inactief, gemiddeld of extreem actief met sporten en bewegen? Doe je veel zittend werk of beweeg je voldoende? Allemaal zaken die meewegen.

 

Test hier jouw dagelijkse caloriebehoeften

 

4. Focus op de juiste voeding

Om spieren op te bouwen heb je extra energie nodig. Als je niet aan je minimale caloriebehoefte komt wordt het lastig om spieren op te bouwen. Eet zo veel mogelijk gezonde voedingsstoffen die je lichaam helpen om spieren op te bouwen en zo min mogelijk ‘lege calorieën’ uit ongezonde voeding. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Eiwitten uit kip of kalkoen, vis, bonen & peulvruchten. Maar ook noten of kwark en magere zuivelproducten
  • Complexe koolhydraten zoals volkoren pasta, zilvervliesrijst en volkoren brood die dienen als jouw energiebron gedurende je workout
  • Meervoudig onverzadigde vetzuren bijvoorbeeld vis en noten voor onder andere het herstel en de opbouw van je spiermassa

 

5. Bouw langzaam de intensiteit op

Wees je bewust dat je steeds meer kracht ontwikkelt na elke workout. Als dezelfde hoeveelheid reps je gemakkelijk af gaan, gooi er een schepje bovenop! Doe meer reps en vergroot de weerstand tijdens je oefeningen. Houd je cardio beperkt. Daarmee verbrand je alleen en bouw je geen spiermassa op.

 

Video

Check de video bovenaan het artikel met oefeningen waarbij je vooral je lichaamsgewicht gebruikt om je lichaam te vormen zoals jij graag wilt en waarmee je een strakker lichaam krijgt.

 

En tot slot, trainen voor een strakker lichaam heeft gewoon tijd nodig. Hou vol en gun jezelf de tijd om jouw doel te bereiken.

 


 

Bronnen:

 

 

Wil je vanaf nu altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws en de beste workout tips? Schrijf je dan ook in voor de maandelijkse Real Healthy nieuwsbrief!

 

 

Geef antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *